Základ úspěchu je v tzv. sebeřízení. A to se netýká jen podnikání, ale čehokoliv, co děláte a čeho chcete dosáhnout. Jde o celoživotní cestu v tom, jak plnit úkoly, blížit se k nastaveným cílům, ale také ve změti zbytečností poznat to důležité pro nás a změnit priority.
Pokud máte firmu, jistě víte, jak je občas složité hledání motivace a formy spolupráce s ostatními zaměstnanci. Klíčem k tomu, jak na správné řízení týmu, který vás podrží a splní to, co potřebujete, ale není jen v těch, kteří pro vás pracují, ale především ve vás samotných. Jakmile změníte to, jak sami fungujete, uvidíte změny i v celém fungování lidí pod vámi.
Jak na začátek?
Prvním důležitým úkolem je stanovení si toho, co vlastně chcete. Definovat si svou vizi, cíl či metu, které chcete dosáhnout. Ten důvod, proč danou věc děláte, je nekonečnou motivací a pomůže k udržování vaší pozornosti a toho, že se jen tak nevzdáte. Tuhle vizi pak přeneste i na ostatní, můžete ji trochu poupravit tak, aby byla motivací pro každého.
Přečtěte si také: Tipy, jak se vyhnout chybám na začátku podnikání.
Udělejte si časovou osu
Cíl však stále nestačí. Udělejte si i něco jako deadline, termín, do kterého vizi naplníte. Zkuste si v hlavě říct: „Do pěti let budu mít vlastní firmu.“ To není tak nesplnitelné a zároveň vás určité datum požene a nutí k tomu, abyste na tom opravdu pracovali a zbytečně věci neodkládali.
Systém
Sebeřízení je hlavně v systému. Ačkoliv už máte stanovený cíl a termín, ještě víc si tuto fázi rozdělte na jednotlivé mezicíle a úkoly, které k jejich dosažení povedou. To znamená například u podnikání je mezicílem stanovení oblasti podnikání, ke které vedou úkoly jako prozkoumání trhu.