Podnikání formou franchisingu s sebou nese nižší rizikovost a větší šance, že v byznyse uspějete. Je však důležité si uvědomit, že v pozici franšízanta nejste majitelem společnosti ani dané značky, pod kterou vystupujete. Jste však majitelem pobočky, která již funguje pod zavedenou značkou. Díky ní tak nemusíte své podnikání budovat úplně od základů a zcela sami. Na co byste jako franšízant měl však pamatovat?
Kopete za celý tým
Spousta franšízantů jde do podnikání s tím, že budou podnikat sami na sebe a na vlastní odpovědnost. Takhle ale franšíza nefunguje. Musíte si uvědomit, že franšízový koncept funguje na základě daných pravidel, která jste vy i ostatní členové dané franšízové pobočky povinni dodržovat. Pokud nebudete s ostatními franšízanty spolupracovat a fungovat jako jeden tým, v této branži nikdy neuspějete. Určitě proto nedělejte věci za zády svého franšízora. Jako podnikatel využívající ověřené know-how společnosti a její dobré jméno si totiž potřebujete vybudovat důvěru a pevné pouto se svým franšízorem. Jedině tak bude vaše podnikání i nadále růst. V opačném případě můžete na úspěch svého podnikání zase rychle zapomenout.
S velkým egem daleko nedojdete
S nadsázkou řečeno, klíčem k úspěšnému franšízovému podnikání je upozadit své ego před vším ostatním. Když to uděláte, máte velkou šanci, že uspějete. Důvod je prostý. Když si necháte poradit od svého franšízora, snáz se tak vyhnete chybám, které ho mohly už dříve stát spoustu sil i peněz. Další výhodou toho, když dáte své ego stranou, je, že si vytvoříte pevné vztahy mezi svými zaměstnanci i zákazníky. Tím si dobře našlápnete k úspěšnému podnikání a fungování vaší pobočky, která jenom pokvete.