Začátek každého podnikání je zmatený, hektický a pod stresem. Je plno náležitostí, které jsou bezpodmínečně nutné, ale nikdo vám s nimi sám od sebe neporadí. Naopak, pokud na něco zapomenete, nebo něco nebudete mít v pořádku, úřady nebo příslušné orgány se ihned ozvou. Co je tedy tím podnikatelským minimem, na které je důležité nezapomínat?

Začátek každého podnikání je zmatený, hektický a pod stresem. Je plno náležitostí, které jsou bezpodmínečně nutné, ale nikdo vám s nimi sám od sebe neporadí. Naopak, pokud na něco zapomenete, nebo něco nebudete mít v pořádku, úřady nebo příslušné orgány se ihned ozvou. Co je tedy tím podnikatelským minimem, na které je důležité nezapomínat?

1.      Sociální a zdravotní pojištění

V závislosti na tom, zda budete mít živnost na hlavní či vedlejší činnost, budete případně odvádět i měsíční zálohy na sociální a zdravotní pojištění.

V případě hlavní činnosti je nutné již od prvního měsíce tyto zálohy odvádět. Záloha na sociální pojištění činí pro letošní rok 2 841 Kč. Záloha na pojištění zdravotní je poté 2 627 Kč

V případě, že se přihlásíte k paušální dani, dělá aktuálně částka na sociální pojištění 3 267 Kč a na zdravotní pojištění 2 627 Kč, celkem tedy měsíční platba dělá 5 994 Kč.

2.      Daně a jak na ně

S živností se pojí i daně, tou základní je daň z příjmů, kterou odvádíte každý rok za uplynulé období. Vyplněním daňového přiznání v dané lhůtě si vypočítáte daň, kterou je nutno odvézt.   

Na základě vašich potřeb a činností, které v rámci živnosti vykonáváte, se také přihlašujete k dílčím daním: silniční daň, registrovat se jako plátce DPH apod. Jako plátce DPH vám finanční úřad přidělí DIČ (daňové identifikační číslo), které pro komunikaci s ním budete využívat a které je třeba uvádět na dokladech.

3.      Účetnictví versus daňová evidence

Jestliže jste fyzická osoba a nepřesáhli jste v účetním období obrat 25 000 000 Kč, vedete si pouze daňovou evidenci – archivujete veškeré vydané a přijaté doklady, které souvisí s vašim podnikáním. V opačném případě, pokud jste přesáhli obratem 25 milionů korun, jste povinni vézt účetnictví.

Pro potřeby daně z DPH, pokud jste se k ní přihlásili, je nutné vézt evidenci i přímo pro tyto účely.

4.      Rozšiřovat si znalosti a dovednosti

V neposlední řadě pamatujte, že veškeré zákony, vyhlášky a nařízení se neustále mění, aktualizují a je třeba s nimi držet krok. Zmatky či nesprávné kroky vás zbytečně mohou stát peníze, které jste mohli investovat do vašeho podnikání.

Pokud je na vás tato zodpovědnost příliš velké sousto, zvažte, zda pro vás není schůdnější variantou franšízing – varianta podnikání se spolehlivým partnerem, který vám poskytne vše důležité: podnikatelské znalosti a zkušenosti, licenci, know-how a ještě vám navrch sežene pracovní tým snů! Tomu se říká podnikání bez starostí a s partnerem, o kterého se můžete opřít.

Zní to až moc perfektně?

Nemusíte mít ŽÁDNÉ zkušenosti v oboru, předáme vám veškeré know-how, řádně vás zaškolíme a za 2 měsíce můžete vézt vlastní pobočku a vydělávat! Neváhejte ozvat a případně si sjednat schůzku s Country Managerem společnosti Ing. Beatou Annou Filipí na telefonním čísle +420 602 232 532, která vám celý koncept představí a odpoví na všechny vaše dotazy!

Přečtěte si další novinky o franšízové síti EXTÉRIA MARKET:

To top