Budování značky a firmy není jen o jedincích, ale o každém jednom článku, který pro ni pracuje. Ačkoliv je soutěžení mezi jednotlivými týmy nebo odděleními v jisté míře v pořádku, dokáže také velmi ovlivnit chod a prosperitu celé značky. Zbavte se žabomyších válek a soustřeďte se na společný cíl!
Každou firmu a její chod tvoří lidé, a jakmile zde jeden článek stojí nebo zbrojí proti ostatním, zaděláváte si na problém. Často také vznikají spory mezi jednotlivými odděleními, které si navzájem přehazují úkoly a svádějí na sebe vzniklé problémy. Pokud jednotlivá oddělení a týmy nedokáží navzájem komunikovat a pomáhat si, zbytečně se vám kupí problémy na hromadě a firma bude postupovat dopředu jen velmi pomalu. Ačkoliv je jistá soutěživost mezi zaměstnanci a jejich týmy dobrá, všechno má své meze.
Přečtěte si také: Dodržujte přestávky na pracovištích. Zamezíte tím zbytečným úrazům.
Motivujte týmy ke spolupráci
Zkuste všem vysvětlit, že firma se v zásadě nedělí na „my“ a „oni“, protože všichni kopeme za stejný tým. Oddělení jsou jen jednotky velkého stroje, který pojede dopředu jen v případě, že všichni budou spolupracovat. Motivace ke spolupráci mezi oddělení mohou být různé, ať už to jsou společné meetingy, kde se všichni setkávají a poznávají, nebo školení, kde se prakticky stírají rozdíly mezi tím, „kdo kam patří“.
Přečtěte si také: Školení o komunikaci s klienty na půdě Extéria.
Jednotný systém
Zajistěte, aby měly týmy jednotící prvek či systém, kterému všichni rozumí a ve kterém se navzájem setkávají a pracují. Může to být Google disk, Freelo nebo Teams, záleží to jen na vás. Taková síť se stane doménou, na které se všichni navzájem uvidíte bez příslušnosti k nějakému týmu, ale jako jednotliví lidé.