Franšíza jako obchodní model představuje spoustu výhod pro expanzi a růst firmy. Bez ohledu na obor, jméno značky nebo místo, zajistí franšíza ideální podmínky pro start jak franšízantům, tak franšízorům. V čem tedy spočívá tajemství celé franšízy?
Nízký vstupní kapitál
Nejčastějším problémem začínajících živnostníků bývá nedostatek finančního kapitálu. Na úvěrech je závislá více než čtvrtina podnikatelů v Česku, podobná situace je také v oblasti dotací. Navíc půjčky a úvěry mohou podnikání franšízantů kvůli úrokům značně přibrzdit. Pořídit si licenci na franšízu tak pro mnohé podnikatele znamená úsporné řešení. Náklady na vybudování franšízové pobočky totiž v některých případech hradí částečně majitel franšízové sítě či franšízor. Někdy také franšízová síť, jako je například EXTÉRIA MARKET, nabízí jako finanční podporu vybudovanou pobočku na klíč, včetně veškerého vybavení a zaměstnanců, což řadě franšízantům usnadní jejich začátky.
Motivovaný tým
V době nedostatku kvalifikovaných pracovních sil představuje franšízová síť další nespornou výhodu. Na rozdíl od klasického zaměstnání bývají totiž lidé ve franšízách motivovanější a podávají lepší pracovní výkony právě proto, že do podnikání investovali své vlastní finance. Jsou si tak moc dobře vědomi toho, že v sázce jsou jejich životní úspory či vlastní živobytí. Právě proto si franšízanti více střeží své výdaje a náklady na provoz franšízy a snaží se o maximální finanční úspory.
Rychlejší růst
Největší výhoda franchisingu spočívá v možnosti rychlé firemní expanze. Franšíza dokáže podnikateli pomoct ovládnout lokální trh během několika měsíců, vytvořit funkční dodavatelskou síť a celou franšízovou síť poboček efektivně zpropagovat. To vše opět s nižšími náklady než u ostatních společností.
Nižší riziko
Nižší riziko finančních ztrát se týká především práce franšízorů. Především v jejich zájmu totiž je, aby příjemci jejich franšízové licence prosperovali. Spousta z nich proto realizuje průzkum trhu, který vyhodnocuje potenciál dané lokality a v případě, že se navrhované místo ukáže jako rizikové, licenci franšízantovi vůbec neudělí. Tím franšízoři podporují růst své značky a minimalizují riziko případného neúspěchu. Navíc při správně sestavených franšízových smlouvách se ve franšízové síti eliminuje také riziko možných soudních sporů, ať už kvůli neshodám s vedením společnosti, pracovním podmínkám či z kvůli diskriminaci apod.