Kvůli přetrvávající krizi pocítila již řada podnikatelů krizi na vlastní kůži. Obecně je navíc známo, že s příchodem krize prudce vzroste také zájem o podnikání pod hlavičkou stabilního a zavedeného konceptu.
Zájem o vstup do franšízové sítě roste v nepříznivé době nejen u začínajících podnikatelů, ale také u lidí, kteří o rozjetí vlastního byznysu do té chvíle pouze uvažovali. Všechny zmíněné láká jedna společná věc. Tou je možnost vzít svou budoucnost do vlastních rukou a přestat se neustále přizpůsobovat požadavkům svého šéfa či majitele firmy.
„Začínající podnikatelé, ale i lidé, kteří se rozhodli pro změnu a chtějí opustit své místo například v korporátu, vnímají franchising jako způsob bezpečného rozjetí vlastního byznysu. Nemusí totiž přicházet s vlastním, novým nápadem, vyvarují se začátečnických chyb a mají neustálou podporu ze strany franšízora. Přesně to je na pořízení si franšízové licence nejvíce láká“, vysvětluje Lenka Nováková, franšízová specialistka portálu Franchising.cz.
Zájemci o podnikání by však měli mít na paměti také to, že úspěch je vždy podmíněný jejich samotnou iniciativou a nic jim nespadne samo do klína. To platí i v případě franšízového podnikání.