Máte již fungující firmu nebo franšízu a máte pocit, že už se nemusíte o nic starat? Neusněte na vavřínech! Váš podnik je totiž potřeba neustále posouvat dopředu a reagovat na aktuální trendy i situace. Pojďme se dnes podívat na to, jak se dají ještě vylepšit vaše zaběhnuté obchodní procesy.

Obchodní proces je soubor kroků, kterými musí vaši obchodní manažeři zákazníky a klienty provést tak, aby došlo k uzavření obchodu. Jednoduše řečeno se jedná o popis cesty vedoucí k vašemu cíli. Zamyslete se nad tím, jak aktuálně vypadají vaše obchodní procesy, a jak jste s jejich výsledky spokojení. V této době se dá mnoho kroků automatizovat, zjednodušit, a tím i vylepšit. Jak ale na to?

Udělejte analýzu

Kde nejčastěji prodej ztroskotá? V které obchodní fázi? Je to první kontakt, komunikace na schůzce nebo špatné argumenty? Analyzujte i to, jak dlouho celý proces. Čím kratší totiž je, tím více se zkracuje i doba, v rámci níž si může zákazník celý obchod rozmyslet.

Přečtěte si také: Proč si vybrat právě Extéria Market?

Porovnejte pozitivní praxi

Při meetingu se svým obchodním týmem zkuste zahájit diskuzi o tom, co v terénu funguje. Co se obchodníkům v praxi osvědčilo a je tzv. tahem na branku. Postupně si projděte individuální kroky u uzavření tohoto obchodu a popřemýšlejte nad tím, zda se dají uplatnit plošně.

Dívejte se na data, ne na pocity

Všechny kroky v procesu by měly být odůvodnitelné pomocí dat. Ačkoliv jsou pocity v obchodu důležité a hrají zde svou roli, při tvorbě obchodních procesů se soustřeďte jen na výsledky, které vám vypadnou z analýz a statistik.

Obchodní proces berte jako průvodce pro zákazníka

Všechny dobré obchodní procesy mají jediný výsledek: prodej. Nedívejte se ale na tento proces jen ze svého úhlu pohledu. Primární je totiž myslet na svého klienta a provést ho touto obchodní cestou krok za krokem. Usnadněte jim rozhodnutí a ukažte jim, že jim koupě zjednoduší život.

To top