V podnikání vždy zastáváte více rolí najednou, jednou z nejdůležitějších je být skvělým leadrem pro váš tým. Leader je ten, kdo vede tým, ukazuje mu směr a motivuje ho. Je hnacím motorem, který rozjíždí podnikání. Jak vést lidi správným způsobem?
Komunikujte
Mluvte, ptejte se a povídejte si se členy svého týmu. Aktivně se zajímejte o to, zda nemají nějaký problém, jestli vše zvládají a uvidíte, že se vám mnohem více otevřou. Věci, které by vám normálně na poradách neřekli, se dozvíte během pár minut. Komunikace je základ správného podnikání.
Přečtěte si také: Na centrále Extérie proběhlo školení team leaderů.
Rozdělte úkoly
Nenechte vše na svých bedrech a zkuste co nejvíce úkolů a problému přerozdělit na ostatní. Vy si ulehčíte hlavu a dostanou se k vám už jen nějak zpracované informace. Taky je možné, že za vás někdo úkol vyřeší lépe, nebo zkrátka jinak, což je také cesta k novým způsobům řešení a inovacím.
Hranice
Je dobré mít s ostatními dobré vztahy, ale rozhodně si vymezte hranice. Ukažte, že vy jste tady nadřízený, a tak budete mít poslední slovo. V týmu je potřeba vytvoření respektu, bez něj vás totiž zaměstnanci nebudou následovat a ztratí smysl v tom, kam podnik směřuje.
Motivujte
Skvělý leader umí skvěle motivovat svůj tým. V tom tkví celé umění, protože jen tak budou zaměstnanci dosahovat skvělých výsledků.
Na centrále Extérie probíhají pravidelná školení pro team leadery, franšízanty i vedení. Snažíme se neustále zlepšovat a posouvat o kus dál.