Zajímaly nás zkušenosti samotného franšízanta, proto jsme tentokrát vyzpovídali majitele pobočky EXTÉRIA MARKETU v Praze. Kdy se rozhodl přidat se do franšízové sítě a jak se stát úspěšným franšízantem nám prozradil v krátkém povídání.
1. Proč právě franšíza? Co vás na ni nejvíce lákalo a jaké v tom vidíte hlavní výhody oproti klasické formě podnikání?
Franšízový model poskytuje díky prověřeným procesům, samozřejmě čistě teoreticky, garanci úspěchu. Avšak i tento model je pouze polovina úspěchu. Zbytek je totiž na každém z nás.
2. Jak dlouho už vaše pobočka na trhu existuje?
Smlouvu jsme podepsali před rokem a půl, ale opravdu úspěšně obchodujeme necelý rok. Start nebyl, tak asi jako nikdy v ničem, lehký.
3. Co vás na vaší práci baví ze všeho nejvíce?
Lidé, především pak usměvavý klient a usměvavý celý team.
4. Jezdíte také vy osobně do terénu za vašimi klienty?
Ne. Já se primárně snažím pro manažera pobočky a jeho team vytvořit takové prostředí, aby mohli efektivně fungovat a nic je nebrzdilo. Prostě aby se mohli soustředit na business a neztráceli čas neproduktivními činnostmi. Musíme být v terénu a na telefonech. To je to co nám přináší úspěch.
5. Máte už nějakou osobní zkušenost s úrazem na pracovišti nebo s jinou kuriózní situací, kterou jste zažil u vašeho klienta?
Každý klient je specifický. Ale nejlepší pocit je, když vám zavolá někdo, kdo vás původně vlastně vůbec nepotřeboval. Je třeba říct, že díky kvalitě naší práce máme v poslední době hodně nových klientů jen na základě doporučení.
6. Co byste poradil lidem, kteří uvažují o otevření si vlastní franšízy? Jak se mohou stát i oni úspěšnými franšízanty?
Každého motivuje něco jiného. Nicméně proto, aby člověk mohl úspěšně provozovat jakýkoliv vlastní business, tak musí především umět motivovat sám sebe a to hlavně když se nedaří. Pak musí mít disciplínu. Disciplínu každý den ráno vstát a věřit tomu, co dělá. A nakonec vytrvat. Protože pokud je člověk konzistentní, disciplinovaný a dělá maximum, výsledek se nakonec dostaví. Ve franšízovém prostředí má navíc výhodu poskytnutého know-how.