O franšíze jste jistě slyšeli už několikrát ze všech stran. Určitě tedy víte, jaké jsou její výhody a proč si ji řada začínajících podnikatelů tak oblíbila. Jak ale celý franšízový koncept vlastně funguje, že je stále oblíbenější formou podnikání?
Franšíza v praxi
V praxi franchising funguje tak, že franšízor nabídne zájemci o podnikání, tzv. franšízantovi, ucelený podnikatelský balíček. Ten obsahuje unikání know-how a dobré jméno společnosti, finanční podporu, investici do marketingu a reklamy či ověřené podnikatelské postupy a metody. Například franšízová síť EXTÉRIA MARKET zajistí pro své nové franšízanty také kompletně vybavenou pobočku na klíč společně se zaměstnanci. Jelikož firma nabízí služby v oblasti BOZP a PO, pro své franšízanty organizuje také pravidelná školení, aby o problematice bezpečnosti práce měli neustálý přehled a mohli tak svým klientům poskytovat prvotřídní služby.
Všechny tyto aspekty jsou nezbytnou součástí pro úspěšné budování firemní strategie růstu. Díky podpoře franšízora získá franšízant všechny potřebné a důležité informace k fungování na trhu a v daném odvětví.
Franšízový koncept, tvořený na klíč, tak ve výsledku slouží oběma stranám. Franšízant se stará o budování dobrého povědomí o značce a dál podnikatelskou myšlenku rozvíjí. Franšízor zase poskytuje franšízantovi v rámci dohody a licence stabilní zázemí, jistotu a ověřené know-how, které do začátku každý podnikatel potřebuje. Navíc s franchisingem máte mnohem vyšší pravděpodobnost úspěchu již v prvních měsících po vstupu na trh.